Červen 2013

Jak na kancelářský nábytek

22. června 2013 v 13:20 | Zdeněk Štěpánek |  Práce a zaměstnání
Kanceláře a pracovny se staly místem, kde lidé tráví hodně svého času. V těchto místnostech netráví jen svůj pracovní čas, ale v mnoha případech se zde zdržují i ve volných chvílích. Nábytek v kanceláři by měl být pohodlný, musí poskytovat potřebné vybavení a měl by stimulovat schopnost pracovat. Při výběru nábytku je třeba zvážit kolik času trávíte v kanceláři, jakou pozici zastupujete i celkové zakomponování nábytku do koncepce podniku či domu.
Luxusně zařízené kanceláře je znakem prosperity a elegance. Mohou být zařízeny v různých stylech. Existují dvě hraniční možnosti. Minimalistický design s přesnými hranami a kovovými materiály je vhodný pro dynamické vrcholových manažerů. Luxusně zdobené soupravy nábytku do kanceláře jsou zas určeny pro aristokracii a bohatých magnátů. Kanceláře zařízené v rustikálním stylu mohou vyvolávat pocity klidu a harmonie. Poskytují dokonalé místo pro klidnou práci i odpočinek. Pracovna zařízená ve stylu Versailles s barokním nábytkem může být skvostem každé domácnosti.
Základem každé pracovny je dobrý kancelářský stůl. Ten by měl být široký, aby poskytoval dostatek místa pro práci. Velkým plusem je pokud stůl obsahuje úložný prostor a výsuvnou desku na klávesnici. Ke pracovnímu stolu patří pohodlné kancelářské křeslo. Dnešní trh nabízí různé křesla, od nejjednodušších přes ergonomické křesla až po luxusní křesla s masážními funkcemi. Součástí každé kanceláře musí být skříně a luxusnější částí je pohovka.
Luxusní kancelářský nábytek bývá obvykle zhotovený ze dřeva. Mohutné části nábytku mohou být vyrobeny z tuzemských dřevin, jako například z buku, smrku nebo borovice. Drahý nábytek do kanceláře může být zhotoven i z exotických dřevin. Mezi tyto dřeviny patří teak, švédská borovice, palisandr. Luxusní nábytek do pracovny bývá zkonstruován iz mahagonu nebo ebenu.
Nábytek v kanceláři by měl být hlavně účelný a až potom estetický. Je důležité myslet na pohodlí vlastníka, ale i na pohodlí hostů.

Zákaz spropitného v luxusním hotelu

14. června 2013 v 11:31 | Zdeněk Štěpánek |  Hotely a penziony
Hotel Elysian v Chicagu si zvolil netradiční způsob jak se odlišit od konkurence - zakázaly spropitné.
Luxusní hotel Royal Ricc, hotel v Brně kde si spropitné určitě zaslouží.
Především pro luxusní hotely je to nestandardní postup a zaměstnanci na některých pozicích takto přicházejí o možnost přivydělat si.
Vedení hotelu vysvětluje, že jejich zaměstnanci dostávají plat a benefity ve srovnatelné výši. Naopak snaží se ulehčit hosty od nepsané povinnosti platit spropitné za služby, jejichž provádění je standardní náplní práce hotelových zaměstnanců.
Hosté jsou o neplacení spropitného vyrozumění v potvrzení rezervace a při check-inu. Zaměstnanci jsou povinni spropitné slušně odmítnout, pokud však klient velmi naléhá, mohou odměnu přijmout, aby hosta neurazili.
Výška a zvyk dávat spropitné se liší v různých zemích i podle národnosti hostů. V luxusních hotelech na celém světě je to však zažitý zvyk.
Například ve známé síti luxusních hotelů Ritz-Carlton běžně dostanou Portier za odnos zavazadel 2 $, doorman za přivolání taxíku 1 $, concierge, který sežene lístky na vyprodané divadelní představení nebo stůl ve vychytané restauraci až 20 $. Dlouhodobí hosté nechávají běžné spropitné pro pokojské ve výši 5 $.